تاریخچه پرچم
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

تاریخچه پرچم

 آغاز پیدایش پرچم در جهان مربوط به سالهای  بسیار دور و به دوران باستان بر می‌گردد. نخستین بار استفاده از پرچم به عنوان سمبل همبستگی و اتحاد در بین قبیله‌ها و در زمان جنگ رواج پیدا کرد. طرفین نبرد به منظور تضعیف روحیه لشکریان دشمن، تلاش می‌کردند که پیش قراول لشکر(پرچمدار) آنها را بکشند. طریقه ساخت پرچم در قدیم صرفا یک تکه پارچه و یا کاغذ بی قواره بود اما با گذشت زمان شکل آن تغییرات اساسی و جلوه ویژه پیدا نمود و تحولات شگرفی در زمینه ساخت و تولید پرچم به عنوان مهمترین نشانه، برند و لوگوی یک کشور ، صورت گرفته است. دیگر پرچم صرفا برای استفاده در معرکه جنگها کاربرد ندارد بلکه در عرصه‌های بین المللی نظیر مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و…، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرچم هرکشوری نشانه عظمت،  قدرت، اقتدار، اتحاد ، دلبستگی، وفاداری و هبستگی ارکان مختلف آن کشور محسوب می‌گردد.

به طور کلی  ساخت پرچم‌ ها به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:  پرچم ملی و پرچم تبلیغاتی

پرچم ملی، عبارت است از سمبل، نشانه وحدت و اقتدار یک کشور که توسط مسئولین حکومت و نظام هر کشوری طراحی و تهیه شده و مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

پرچم‌های تبلیغاتی، باتوجه به نوع کاربرد آنها، دارای  طرحها، اشکال و اندازه‌های مختلف و متنوعی می‌باشند.  غالبا از پرچم‌های تبلیغاتی به عنوان معرفی نماد و برند یک شرکت، سازمان، محصول، خدمت و…   مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرچم های ایستاده ، مناسب برای مراسمات رسمی و یا مراسمات تشریفاتی است . نوع دیگری از پرچم در میان تولیدات وجود دارد که نوشته آن به صورت عمودی می باشد که هم می توان کنار آن حلقه دوخته شود و هم می توان جای چوب قرار داد تا به راحتی بتوان آن را در محل های مختلف نصب شود.

در کل پرچم ها در هر مراسمی که برگزار میشود نماد تشریفات مناسبی می باشد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: